Rangitoto Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu Rangitoto Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu

Rangitoto Island

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 September 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

He allemaal,

Het weekend is weer achter de rug, dus tijd om jullie weer te voorzien van een klein stukje Nieuw-Zeeland!

Dit weekend hebben we wat rustiger aan gedaan, daar waren we allemaal wel aan toe denk ik…

Zaterdagochtend zijn we met beide huizen vertrokken naar Auckland om vanaf daar de ferry te nemen naar Rangitoto Island, een vulkanisch eiland hier in de buurt. Op de boot kwamen we nog wat anderen studenten tegen van Stagereizen, dus het was een gezellige grote groep!

Die dag hebben we maar liefst 21 km gewandeld over dit eiland, uiteraard ook naar de top om de krater te zien. Op de foto’s is deze keer dus veel lava te zien.
Aan het eind van de dag hebben we de laatste ferry terug naar Auckland genomen en zijn we daar uitgehongerd (er is werkelijk niks op dat eiland) gestrand in een foodcourt. De sushi smaakte weer heerlijk, ik durf niet meer bij te houden hoe vaak ik hier sushi eet…

Zaterdagavond werd er weer flink gefeest in ons huis, want onze buurjongen Joep was jarig. Vanwege een iets te leuke ‘French night’ vorige week, raadde de security ons aan om niet meer in dat huis te feesten. Vandaar deze keer weer in ons huis, ideaal!
Door onze nieuwe Engelse huisgenoot kwamen er ook een aantal Britten op bezoek. Ik kan jullie vertellen dat alcohol en Engels niet samen gaan. Volgende keer beter!

Zondag was een heerlijke luie dag waarop we onder een dekentje op de bank een film hebben gekeken.

Ik heb weer volop genoten van het weekend! Vanaf de eerste minuut hier in NZ is het niets anders dan genieten en ik heb nog geen moment spijt gehad van de keuze om hierheen te komen.
Ik begin langzaamaan te beseffen wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is de afgelopen maanden en dat ik hier nu in NZ zit, maar toch blijft het nog allemaal erg onwerkelijk…
Ik merk dat ik aan veel dingen begin te wennen, zoals het links rijden (ik ben tot nu toe altijd veilig overgestoken, hoewel ik soms toch nog per ongeluk de verkeerde kant op kijk), het zwembadwater dat uit de kraan komt, het ontzettend wisselvallige weer en de kassières die vragen hoe het met je gaat en wat je vandaag gedaan hebt.

Verder komt heimwee hier (gelukkig?) niet in mijn boekje voor! Toch kan ik nu al echt niet wachten om thuis alle verhalen te vertellen :).

Hier de foto’s van afgelopen weekend:
http://beta.myalbum.com/album/TR2s2ityuTDW

Liefs,

Yvette

  • 23 September 2015 - 12:07

    Olga:

    Hoi Yvette,
    Wat leuk om je verhalen te lezen en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.Wij genieten zo een beetje mee.
    Liefs Ed en Olga

  • 23 September 2015 - 12:29

    Linda:

    Jij geen heimwee naar huis? Dat kan ik heel goed begrijpen, wij krijgen door jouw verhalen eerder heimwee naar Nieuw-Zeeland. Ik heb nooit het gevoel gehad van dáár moet ik nog eens naar toe, maar dat gevoel begint toch wel langzaamaan te komen. Ik ben heel trots op je dat je de afgelopen maanden hier zo hard voor gewerkt hebt, en dat je dit nu allemaal helemaal in je eentje doet. Ook heel fijn dat je niet alleen in een kamertje zit maar zoveel leuke mensen om je heen hebt! Blijf genieten, veel zien en veel doen, uitrusten kan altijd nog als je bejaard bent hahaha :-)
    Heel veel liefs vanuit een regenachtig Nederland xxx

  • 23 September 2015 - 13:20

    Marjan:

    Fijn dat je zo aan het genieten bent!!
    We hebben je zondag wel gemist op de verjaardag van opa Pim.
    Maar je bent wel besproken, in positieve zin!!

  • 23 September 2015 - 13:36

    Rens :

    Heey lieverd <3

    Ik heb weer met een glimlach je verhaal gelezen :)
    ik vind het fijn dat je het zo heerlijk naar je zin heb daar en dat je zoveel leuke dingen aan het doen ben.
    mooie foto's ook mop, vooral die panorama foto die is erg mooi (best cameraatje)
    geniet er van lieverd tot snel in NZ :)
    een ik heb wel een beetje heimwee naar jou hoor mop !!
    volgende x toch mar liever stage lopen in België of Duitsland haha
    nee geintje hoor schat !!

    Dikke knuffel xxxxxxxxxxxxxxxxxxx <3

  • 23 September 2015 - 14:00

    Edwin:

    Bij jou nu 23.52u. ik ben net begonnen aan mijn middagdip!! De tijd vliegt dus maar goed dat je nog een paar maanden hebt :-). Maar wanneer krijg ik foto's te zien dat je aan het racen bent met een zeilboot op de oceaan?? De Nieuw Zeelanders (The All Blacks) spelen wel een mooi rugby-toernooi in Londen. Krijg je daar wat van mee? Droom je al in het Engels (New Zealands)? Foto's zijn prachtig dus schiet de accu maar leeg.... Ik ga je niet missen, want dat doe ik al!! :-) veel plezier en tot later. gr papa xx.

  • 23 September 2015 - 21:58

    Ann:

    Haai Yvette, wat een geweldige ervaringen neem jij straks mee terug. Je zult Nieuw Zeeland echt wel gaan missen als je weer hier bent. Inderdaad weer prachtige foto's - ga vooral zo door. Geniet met volle teugen en maak veel nieuwe vrienden. Kun je straks de hele wereld rond met de verzekering van een goede gids en wellicht slaapplaats :). Groet, Ann

  • 23 September 2015 - 23:41

    Annelies Van Veghel:

    Hoi Ivette,

    superleuk dat je het zo naar je zin hebt, prachtige foto's inderdaad, leuk om je zo een beetje te kunnen volgen,geniet ervan!!
    Hans en Annelies

  • 29 September 2015 - 13:28

    Rowen Haubrich:

    Hiii Yvett,

    Super leuk om te horen, jeetje wat een gave dingen maak je toch mee is niet voor te stellen hier vanuit het zo normale nederland.. En volgens mij spreek je inmiddels al prima engels!! Ik zou zo graag even heerlijk met je bij willen praten!

    Meid geniet ervan maar dat doe je al haha :)


    Heel veel liefs,

    Rowen xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Yvette

Reis naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 3528

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: