First week at my internship! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu First week at my internship! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu

First week at my internship!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 September 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Vandaag weer even de tijd om jullie een update te geven over mijn tweede week hier in NZ. Maandag ben ik begonnen aan mijn stage. Ook al woon ik echt ontzettend dichtbij Massey University, ik heb de afstand een beetje onderschat… Vol goede moed en toch ergens ook wel zin in mijn eerste stagedag liep ik in de stromende regen naar m’n stageadres. Na een tijdje lopen begon ik me toch wel af te vragen of ik nou wel zo zeker wist dat dit de juiste weg was. Dit was het dus niet. Heb er uiteindelijk 45 minuten over gedaan en kwam een kwartier te laat. Gelukkig doen ze daar hier helemaal niet moeilijk over en was vooral ik degene die enorm baalde.
Later werd me verteld dat er een gratis shuttle busje rijdt, waardoor ik nu echt binnen 10 minuten op m’n stage ben, hoe fijn is dat!
Door meerdere omhelzingen bij binnenkomst voelde ik me echt welkom! Er was een ‘morning tea’ voor mij geregeld met scones en pie, echt top! Daarna heeft m’n stagebegeleider me direct meegenomen naar het strand (Long Bay), want ja waarom niet? Hij vertelde dat hij daar vanaf het strand regelmatig walvissen en orka’s ziet, dat staat vanaf nu dus ook op mijn lijstje.

Dinsdag was ik jarig! Opnieuw waren er scones op m'n stage, wat ik echt te lekker vind. Ik heb getrakteerd met echte Hollandse stroopwafels, dacht ik. Laatst kwam ik er namelijk achter dat dat ook gewoon in NZ te koop is. Maar ja, de AH maakt het toch nét wat Hollandser. Van een collega kreeg ik een chocolade reep: Hokey Pokey. Het is iets uit NZ en echt onwijs lekker. Had jullie graag verteld wat het precies is, maar ik ben daar zelf ook nog steeds niet helemaal uit.
Mijn huisgenoten hebben ervoor gezorgd dat ik me toch nog echt jarig heb gevoeld. Vorige week zaterdag hebben we mijn verjaardag al uitgebreid gevierd. Ik had zin in pannenkoeken en daarom aten we met z’n alle pannenkoeken. Door roze slingers, hoedjes, toeters en een kaarsje op mijn cake leek het uiteindelijk verdacht veel op een kinderfeestje waar iedereen zijn eigen pannenkoek mocht versieren…
’s Nachts werd er gefietst door de keuken en is er iemand in een superman pyjama op een bureaustoel tegen een container gecrasht, welke vol zat met lege flessen van de avond ervoor. Had ik daarnaast ook al verteld dat wij aan een enorm steile weg wonen? Laat ik het hier maar bij houden.
Op mijn verjaardag zelf zijn we met z’n alle uiteten geweest en hebben we uiteindelijk thuis op de bank nog champagne gedronken bij kaarslicht. Ik ben iedereen ontzettend dankbaar voor alles wat ze voor mij gedaan hebben!

Op donderdagavond zijn we met Stagereizen uiteten geweest en uiteindelijk gestrand bij de kroegentocht. Zo’n kroegentocht hier is niet te vergelijken met NL: rond de 80 man over straat en iemand met een megafoon voorop, was onwijs gezellig!

Afgelopen weekend zijn we een weekend naar Taupo geweest. Hier zijn we naar ‘the craters of the moon’ geweest, hebben we een zeiltocht over het meer gedaan, de Huka Falls bezocht en gezwommen in een natuurlijke warm waterbron. Aan dat laatste kan ik nog steeds niet wennen, zwemmen in een hete rivier (?).
Ik heb het nog steeds heel erg naar m’n zin en wil hier voorlopig nog niet weg!

Mijn stage is tot nu toe nog niet echt bijzonder en ik heb heel erg veel moeite met de taal en het accent, wat het nou niet echt beter maakt. Het is zo lastig als je mensen niet verstaat!

Komend weekend staat er een trip naar Rotorua gepland, waar ik enorm naar uitkijk.

Hier de foto's: http://beta.myalbum.com/album/LKO25CcteqPh

Hoe is het verder met jullie?

Liefs,

Yvette


  • 09 September 2015 - 15:47

    Annelies En Hans:

    Hoi Ivette,

    Je hebt al een hoop ervaringen opgedaan, zoals ik kan zien op de foto's en je verslag.
    Ziet er goed uit!Prachtige natuur zeg, ben benieuwd of je nog orka's gaat zien!

    We gaan je komende tijd zeker volgen, hou je ons op de hoogte?

    Heel veel plezier!!!
    Hans en Annelies

  • 10 September 2015 - 05:57

    Yvette Kooijman:

    Hoi Hans en Annelies,

    Wat leuk dat jullie mij nu ook volgen!
    Ik heb jullie email adres toegevoegd, dus jullie krijgen een email wanneer ik weer een nieuwe blog heb geschreven.

    Groetjes,

    Yvette

  • 10 September 2015 - 10:02

    Ann:

    Zo dan, Yvette. In 1 woord - GEWELDIG-. Ben niet weinig jaloers. Foto's zien er onwijs mooi uit. Heb je nog iemand nodig om je te helpen met vertalen ? Ik kom er zo aan hoor :). Misschien wel met je moeder - ligt aan vanavond :) . Blijven schrijven en genieten hoor. En vooral - veel foto's maken voor als je later in het bejaardenhuis zit. (als die er dan nog zijn). Groetjes uit een -nu- zonnig Strien. Ann

  • 10 September 2015 - 10:45

    Eva:

    Hoi Yvet,

    Heb weer genoten van je verhaal, ga zo door. Het leest echt 'gezellig'.
    En wat een mooie dingen zie jij, geweldig.
    Genietze.

    liefs van hier

  • 11 September 2015 - 11:14

    Marcella:

    Lieve yvette,
    Wat is toch leuk om jou verhaal te lezen. Wat n leuke en bijzondere dingen heb je allemaal gedaan wat n mooie ervaring. Met je Engels gaat t helemaal goed komen op je stage ik weet zeker dat ze jou daar wel bij helpen, zeker naar zo leuk ontvangst.
    Have fun en houd ons op de hoogte ..
    Xx marcella

  • 13 September 2015 - 13:14

    Linda:

    Hoi lieve Yvette
    het was heel fijn je even te zien en te horen op Skype. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, en wij genieten weer van je verslagen en foto's. Lekker veel blijven doen!
    Liefs van mij xxx

  • 15 September 2015 - 08:00

    Fenne:

    Ik begin langzaam te snappen dat je hiervoor al dat harde werken en die achterlijk lange vlucht overhad :)
    Het ziet er echt gaaf uit! Enjoy! xxxxxxx

  • 17 September 2015 - 18:27

    Ed En Olga Knijnenburg:

    Hoi Yvette,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuk om je verhalen te lezen en te genieten van je foto's.
    Kijken al uit naar je volgende verhalen.
    Liefs Ed en Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Yvette

Reis naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 3536

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: