I'm off - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu I'm off - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu

I'm off

Door: Yvette Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Augustus 2015 | Taiwan, Taipei

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Ik heb er lang naar toe geleefd en het afscheid viel, zoals verwacht, helaas niet mee. Ik ga iedereen ontzettend missen en het liefst nam ik iedereen mee! Via deze weg hoop ik jullie toch nog een beetje bij mijn avonturen te betrekken.
Na het dus toch wel moeilijke afscheid zijn Jacqueline (klasgenoot) en ik om 14.15u in het vliegtuig richting Taipei (Taiwan) gestapt. Om eerst een technische tussenstop in Bangkok te hebben.
Mijn telefoon heeft het zwaar te verduren gehad deze reis, want nadat ik hem op Schiphol in een prullenbak had gedropt en hij hier ondergedompeld werd in een vanille milkshake, liet ik hem vervolgens in Bangkok in het vliegtuig liggen. Gelukkig kwamen we, nadat we door de douane gestuurd werden, weer in hetzelfde vliegtuig terecht en kon ik hem ophalen tijdens het boarden. Gelijk al geleerd om echt beter om m'n spullen te letten.
De reis naar Taipei was lang, zeker omdat ik er niet op gerekend had wakker te blijven.. Gelukkig was er genoeg te doen. We hebben Pacman gespeeld op een soort prehistorische Playstation, films gekeken, drie maaltijden naar binnen gewerkt, via de camera mee naar beneden gekeken, etc. En natuurlijk ook genoten van mijn zak drop, die eigenlijk weer veel te hard gaat..
Ongeveer 18 uur laten kwamen we dan eindelijk aan in Taipei. Hier hebben we een tussenstop van 10 uur. Het plan was om de stad te zien, maar omdat we beide gesloopt zijn en niet meer kunnen bedenken wat een busrit kost, waar we onze handbagage kunnen laten en hoe we geld moeten wisselen, hebben we toch maar besloten om onze tijd op het vliegveld uit te zitten en te genieten van de wifi :) Dit hadden we wel pas besloten nadat we het vliegveld verlaten hadden en dus weer helemaal van aankomsthal naar vertrekhal konden lopen. Het zal de vermoeidheid zijn :)
Over een paar uur vertrekken we richting Auckland. Ook tijdens deze vlucht hebben we nog een technische tussenstop in Sydney. Deze reis zal ongeveer 14 uur duren.

Ik kijk er onwijs naar uit om m'n huisgenoten daar te ontmoeten en verlang erg naar een bed!

Voor nu laat ik het hier even bij. Zodra ik weer de mogelijkheid heb om hier iets van me te laten horen dan doe ik dat!

Liefs,

Yvette

  • 19 Augustus 2015 - 11:52

    Linda:

    Lieve Yvette,
    Het afscheid viel ons ook zwaar, we waren allemaal erg stil in de auto. Ik vind het wel heel fijn om op deze manier op de hoogte te blijven van wat je meemaakt. Misschien lukt het slapen tijdens de volgende vlucht wel. We missen je maar we gunnen je deze reis ook heel erg. Pas goed op jezelf, heel veel liefs, je moeder

  • 19 Augustus 2015 - 12:31

    Mandy:

    Hi Yvette,

    Goed om te lezen dat je aangekomen bent in Taiwan!
    Veel succes met de komende lange vliegtuigreis en heel veel plezier. Ik kijk ernaar uit om je volgende bericht te lezen (mocht je je mobiel nog niet verloren hebben... haha)

    Groetjes,
    Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Reis naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 3526

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: