Surf weekend & All Blacks - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu Surf weekend & All Blacks - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu

Surf weekend & All Blacks

Blijf op de hoogte en volg Yvette

18 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi all,

Het surfweekend is alweer even achter de rug (31-10-2015), maar ik vertel jullie toch nog graag even wat ik gedaan heb.

Zaterdagochtend zijn we met een groep vertrokken naar Muriwai beach. Dit scheen een hele goede plek te zijn om te surfen! Het was voor mij de eerste keer dat ik met een surfboard de zee in ging.
Bij aankomst ving ik even snel een glimp op van het strand, zo mooi! Het strand is gitzwart (zoals meerdere stranden aan de westkust, ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe dat kan) en de golven zijn belachelijk hoog. We besloten voor twee uur een surfboard te huren. Mijn huisgenoten vertelden me dat het niet nodig is om lessen te nemen en dat het genoeg moest zijn als zij mij de basis leerden.
Op het strand kreeg ik dus wat korte instructies over hoe ik op het board kon komen te staan. Vijf minuten later liepen we de zee in. Ik denk dat dit de wildste golven waren die ik ooit in m’n leven heb gezien… Omdat het er stikte van de surfers maakte ik mezelf maar wijs dat dit normaal was. Achteraf was het natuurlijk mission impossible en ik heb dan ook precies nul keer op m’n board kunnen staan. In plaats daarvan heb ik maar gewoon wat aangekloot en op m’n board gelegen, wat ook echt ontzettend leuk was! Ik ben zeker van plan dit vaker te doen!

Zaterdagavond was het Halloween en ‘s nachts om 5.00u speelden the All Blacks de finale van the Rugby World Cup. Daarom hebben we de zaterdagavond doorgebracht in Auckland. We begonnen met een feestje in Ponsonby, wat erg gezellig was. Maar na drieën is het uitgaan in NZ gewoon wel een beetje ten einde. We hebben de laatste uurtjes tot de wedstrijd doorgebracht in the Burger Fuel. En niet om een burger te eten. De muziek stond daar op de een of andere manier zo hard, en niemand weet waarom, dat we daar (tussen Batman, bloedende bruiden en vampiers) maar gewoon verder gefeest hebben op nummers van Abba.
Uiteindelijk besloten we om de wedstrijd in het centrum van Auckland te kijken, omdat daar misschien een groot scherm zou komen te hangen. Helaas hing dit scherm er uiteindelijk toch niet en hebben we de wedstrijd ergens in een pub gekeken (met onze ogen dicht, want niemand kon nog wakker blijven). Uiteindelijk heeft NZ met 34 – 17 van Australië gewonnen! Echt gaaf om dit mee te kunnen maken! Een groot feest en de avond eindigde met een Haka op het kruispunt in de stad.
Tegen 9.00u werd het dan toch tijd om m’n bed in te kruipen.

Zondag hebben we lang uitgeslapen en rond 18.00u hadden we met beide huizen een High Tea/Wine en tapas avond als afscheid voor Jeremy. Het was onwijs gezellig, maar toch ook emotioneel. Toen Jeremy het woord speech zei, moest ik al huilen. Net als alle andere meiden gelukkig. Omdat je hier niets anders dan elkaar hebt, bouw je in zo’n korte tijd echt een band met elkaar op. Veel zweveriger dan dit zal ik het maar niet maken.

Maandag hebben we Jeremy naar het vliegveld gebracht in de meest shitty car ever. Veel te klein voor zes personen, waardoor er één iemand de lul was en tussen de koffers in de kofferbak gepropt werd. De draden hingen uit de deur en de ramen konden niet meer open, waardoor er niks anders op zat dan met de deuren open rijden. Ik heb weer genoten van dit zooitje ongeregeld!

Hier weer wat foto’s: http://myalbum.com/album/p9UbupK5OJQF

Liefs,

Yvette

  • 18 November 2015 - 08:36

    Carmen:

    Je hebt m'n tip over Muriwai beach opgevolgd zie ik! Leuk! Volgende keer moet je ook even op die rots gaan kijken naar de Gannet kolonie! Liefs, Carmen

  • 18 November 2015 - 10:23

    Ann:

    Oh Yvette, wat een geweldige vertelstijl. Ik moet altijd zo lachen. Een geweldige ervaring om een haka mee te maken. Dit zijn echt dingen die niemand je meer afneemt en waar je later geweldig over kunt vertellen. Geniet er van hoor. Gr, Ann

  • 18 November 2015 - 15:24

    Edwin:

    Wederom weer prachtig!i!i De jaloezie slijt.......................................................................... niet ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Yvette

Reis naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 3509

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: