Twee maanden in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu Twee maanden in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu

Twee maanden in Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Waiheke Island

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik jullie weer iets heb laten weten en aangezien ik op deze vrijdagmiddag vrij weinig meer te doen heb op m’n stage vind ik dit een goed moment.

De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen… Het gaat zo snel allemaal, echt veel te snel.
De weekenden na mijn laatste blog waren wat rustiger dan de voorgaande weekenden.

Het eerste weekend zijn we op zaterdag naar het museum gegaan en hebben we wat rondgelopen in Auckland. Zaterdagavond zijn we uitgegaan in Ponsonby en zondag ben ik naar het strand geweest en heb ik koffie gedronken in Takapuna met een meisje die ik heb leren kennen via Stagereizen.

Het weekend daarna ben ik met andere meiden naar ‘the Dutch Market’ geweest, waar ik me eigenlijk nog steeds een beetje voor schaam. Het is wat vreemd om een markt met Nederlandse producten te gaan bezoeken als je in Nieuw Zeeland bent. Hoewel ik hier dus eigenlijk helemaal niet ben om me tussen de Nederlanders te begeven, heb ik echt nog nooit zo erg genoten van poffertjes, een broodje kroket en drie oliebollen. En dat allemaal om 10 uur ‘s ochtends.
Uiteraard heb ik ook nog Calvé pindakaas, appeltaart en een heleboel kruidnoten ingeslagen, want ja, als ik er dan toch ben…
Na dit Hollandse vreetfestijn zijn we door verschillende wijken in Auckland gelopen. We hebben (weer) wat gegeten in Parnell, echt een heel schattig wijkje, koffie gedronken in het centrum van Auckland en het plan was om pizza te eten in de wijk Ponsonby. Uiteindelijk werd dit Mexicaans, omdat ik het pizza restaurant niet binnenkwam zonder paspoort, ja echt!

Afgelopen vrijdagavond hebben we met beide huizen gebbqed en uitgebreid een verjaardag gevierd. Kunnen jullie je nog herinneren dat ik in de eerste week schreef over iemand in een superman pyjama, een helling en een bureaustoel? Die bureaustoel was dit weekend vervangen door een winkelwagen en ik denk dat dit de hele avond wel goed omschrijft.
Toen we de volgende morgen de schade zagen (kapotte speakers, een mega gat in de muur en een leeg gespoten fles Dreft door het huis), besloten we het zaterdag rustig aan te doen.
Op zondag hebben we de dag doorgebracht op Waiheke Island. Dit is een eiland vlakbij Auckland. We zijn hier met de ferry naar toe gegaan en hebben op het eiland een auto gehuurd. We hebben het hele eiland gezien in één dag. We hebben ontzettend veel stranden gezien deze dag en verschillende hikes gedaan.
Ook heb ik weer één van mijn angsten overwonnen op dit eiland, namelijk: auto rijden! Sommige van jullie weten waarschijnlijk wel dat het even geduurd heeft voordat ik stressvrij kon auto rijden in NL, maar hier in NZ kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen. Het is zo ontzettend vreemd om aan de linkerkant te rijden. Alleen al het rijden in een automaat is wennen en dan zit het stuur ook nog is aan de andere kant. Wat vooral tegenviel, was het inschatten van de kant van de bijrijder; ik heb minstens vijf keer de stoep geraakt… Ik hoop echt van harte dat dit een kwestie van oefenen is.
Waiheke staat bekend om de wijnvelden en hier hebben we dan ook van geprofiteerd. Ik denk zelfs dat ik na al die jaren eindelijk wijn leer te drinken hier in NZ, want mijn gezicht vertrok niet meer na één slok en ik vind het eigenlijk best wel lekker.
We sloten de dag af met een heerlijke pizza en uitzicht op zee.

Afgelopen week heb ik weer een pakket uit NL ontvangen en ik ben diegene echt ontzettend dankbaar voor de inhoud: PEPERNOTEN EN KRUIDNOTEN! Deze smaakten nog nooit zo lekker als nu, je waardeert dingen echt tien keer meer als je ze mist… Ik doe hier vijf minuten over het eten van één pepernoot, te lekker!
De Calvé pindakaas die ik hier heb gekocht eet ik trouwens gewoon met een lepel uit te pot, geloof me, het is zonde om dit in combinatie met brood te proeven.

Komend weekend is er eentje waar ik echt ontzettend naar uitkijk! We gaan met beide huizen naar the Bay of Islands. Van mijn collega’s heb ik gehoord dat hier dolfijnen in overvloed zijn en ik kan dan ook niet wachten om dit zelf te kunnen zien! Maandag is hier een nationale vrije dag, dus lekker lang weekend. Ik vind dat ik dit dus best een mini-vakantie mag noemen.

Nu is het denk ik wel tijd om volop te gaan genieten van deze mini-vakantie.

Foto's: http://myalbum.com/album/CltdfjDMOOaH

Liefs,

Yvette

  • 23 Oktober 2015 - 10:07

    Edwin:

    Ik wordt stik jaloers... Ik ga nu mijn brooddoos leeg schrokken en misschien zit er wel een boterham met pindakaas EN hagelslag tussen :-P . Trouwens: het is hier echt kibbelingen-weer! die ga ik maar eens halen.
    Veel plezier met je mini vacation!! en ik hoop dat je the dolfins gaat zien. gr Edwin xx

  • 23 Oktober 2015 - 10:48

    Gerry:

    He Yvette, ik dacht dat jij daar heenging voor Stegeman als ik je verslagen lees denk ik inderdaad daar het meer een minivakante is. Haha. Over je stage geen woord. Steek je er wel wat open vergeet je het maar.. Nou meisje, geniet er maar lekker van het weekend. Niemand kan deze reis van je afpakken. Groetjes van ons.

  • 23 Oktober 2015 - 11:37

    Ed En Olga:

    Ha Yvette,
    Klinkt allemaal fantastisch.Ed zei al,die zal wel een paar kilo'tjes zwaarder thuis komen,ha ha ha.Geniet er maar lekker van.
    Liefs van ons.

  • 23 Oktober 2015 - 19:31

    Mandy:

    Hi Yvett,

    Wat een activiteiten allemaal, je geniet er echt van!
    En wat een mooie foto's weer, bizar dat jij daar bent. Normaal zie je zulk soort stranden alleen maar op plaatjes.
    Geniet van je mini-vakantie en pepernotennnnn!

    Liefs,
    Mandy

  • 24 Oktober 2015 - 22:15

    Ann:

    Hooi, nou het ziet er weer heerlijk uit. Ook jaloers hoor :) . Ja, de tijd gaat idd heel erg snel maar probeer het toch maar goed in je op te nemen. Je hebt een leven lang de tijd om er op terug te kijken. Een hele ervaring die je nooit zult vergeten. Benieuwd naar al je verdere avonturen die er zeker zullen komen. Gr, Ann

  • 25 Oktober 2015 - 10:53

    Marjan:

    Hoi Yvette,
    Wij, Jan en ik, vinden het ook heel leuk om jouw verslagen van je ( week-end ) leven in N-Z te lezen,
    maar zouden het ook heel leuk vinden over je stage te horen. Net als iemand anders zo te lezen in de reacties. Wat moet je daar precies doen? Vind je het leuk en dus een goede motivatie voor je studie, of valt het ,om wat voor reden dan ook, tegen?
    Hoe dan ook, in ieder geval nog fijne maanden toegewenst met veel week-end plezier!

    Hart.Gr. Jan en Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waiheke Island

Yvette

Reis naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 3519

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: