Rotorua trip! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu Rotorua trip! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu

Rotorua trip!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

18 September 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi allemaal,

Nu ik weer een weekend achter de rug heb, zal ik jullie weer even op de hoogte brengen! En hiermee kan ik natuurlijk ook even de tijd wegschrijven op m’n stage...

Dit weekend ben ik met Stagereizen een weekend naar Rotorua geweest. Stagereizen is de organisatie die veel rondom mijn stage heeft geregeld.

Op zaterdagochtend 7.00u vertrokken we met de bus naar Auckland. Dit viel iets tegen na onze ‘French night’ voor Jeremy de avond ervoor. Eenmaal aangekomen in Auckland hadden we nog precies 55 minuten te gaan tot de bus van Stagereizen zou vertrekken, dank aan het openbaar vervoer... Ik heb toen voor het eerst in m’n leven een Burger King bezocht rond 8.00u en er blijken dus echt mensen te bestaan die om dit tijdstip een burger, patat en ijsje naar binnen kunnen werken. Ik hield het liever bij een cappuchino.
Eenmaal aangekomen in Rotorua zijn we gaan raften, wat was dit gaaf zeg! Een beetje zenuwachtig was ik wel. Op de site had ik van tevoren iets gelezen over een waterval van 7 meter, dit was dus het enige waar ik toen nog aan kon denken.
De rivier was zo mooi dat toen de instructor ons vertelde dat alles hier helaas van plastic gemaakt is, ik hem echt zou kunnen geloven. Hij nam ons daarvoor alleen iets te vaak in de zeik. Zo ook bij een andere waterval. De voorgaande keren gaf hij ons instructies over wat we moesten doen om de boot onder controle te houden. Bij deze waterval riep hij alleen ‘just do something, I don’t care!’. Op dat moment dus echt niet grappig, maar we zijn niet omgeslagen dus nu wel grappig :).
Eenmaal aangekomen bij de gevreesde waterval wenste ik toch wel even dat thuis dichterbij was. Omdat ik de boot niet zomaar kon verlaten, heb ik mezelf met de anderen ook maar naar beneden laten vallen. Uiteindelijk was dit zo gaaf!
Na het raften zijn we teruggegaan naar het hostel om pizza te eten en later op de avond te feesten.

Zondagochtend hebben we Maori Village bezocht. Dit is een klein dorpje waar Maori’s leven, de oorspronkelijke inwoners van NZ. Het dorpje bevindt zich in een geothermisch gebied, waardoor er overal kokend water uit de grond komt, ik kan hier nog steeds niet aan wennen. De zwavelgeur die hier vanaf komt is trouwens echt niet te doen en hier kan volgens mij echt helemaal niemand ooit aan wennen.

In de middag zijn we gaan luge carten. Dit was echt ontzettend leuk! Het is een soort bobsleeen, maar dan op asfalt. Gewoon met een karretje van de berg af racen, echt heel leuk!
Hierna zijn we doorgereden naar een plaats waar je kon zorben. Dit heb ik alleen niet gedaan.

Na dit leuke en actieve weekend keek iedereen er toch wel weer naar uit om naar huis te gaan, de rit duurde daarnaast nog drie uur. Helaas voor deze hele bus vermoeide mensen kwam ik er aan het eind van de dag achter dat mijn telefoon nog in het hostel lag (sorry mam, ik heb er nog niet van geleerd). Daarom moest de hele bus weer terug naar het hostel...

Het was absoluut een leuk weekend weg! Ik heb weer hele mooie dingen gezien en leuke mensen ontmoet! Ik kijk nu alweer uit naar het volgende weekend.

Komend weekend staat er geen weekend trip op de planning, maar ik weet zeker dat we weer mooie dingen gaan zien en leuke dingen gaan doen. Er is in ieder geval weer een birthday party in ons huis, dus dat gaat gezellig worden!

Verder krijgen we vandaag weer een nieuw huisgenootje, uit Engeland, dus ik kan weer lekker met m’n Engels stoeien :).

Oja, het weer wordt eindelijk iets beter en de zon schijnt weer heerlijk! Kan echt niet wachten tot de zomer, hoe fijn gaat dat zijn...

Foto's: http://beta.myalbum.com/album/emtrUc03X313

Liefs,

Yvette


  • 18 September 2015 - 12:51

    Ann:

    Haai Yvette,
    Leuk verslag. Lekker actief bezig geweest. Klinkt -oh nee leest- heel goed :). Ik zal het onthouden voor als wij ook weer eens gaan. Ben je ook nog in Hell's gate geweest. lekker badderen ! En ja, je stinkt daarna wel ontzettend naar de zwavel. Ook wij vonden het een vreselijke stinklucht. Bah. Ben reuze benieuwd naar je volgende avonturen. Maarre, niet vergeten dat er ook nog gewerkt moet worden he. Is het een idee om je telefoon in een zakje om je nek te houden :) .
    Groetjes Ann

  • 18 September 2015 - 13:52

    Rowen Haubrich:

    Heee yvett,

    Wauw wat ontzettend gaaf!!! Gelukkig is alles goed gegaan met het raften! Zal wel erg spannen zijn geweest. Wat een ontzettend mooie foto's dat zoiets echt bestaat WAUW!

    Vind het heel erg leuk om je verhalen te lezen op deze manier.

    Veel succes daar en vooral genietse!!

    Veel liefs xxxxx

    Rowen

  • 18 September 2015 - 17:39

    Mandy:

    Hee yvett!

    Wat een leuke activiteiten doe je allemaal! Gaaf hoor!
    Super mooie foto's ook!

    Liefs,
    Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Yvette

Reis naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 3520

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: