My first week! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu My first week! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yvette Kooijman - WaarBenJij.nu

My first week!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

29 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik dan eindelijk de tijd om jullie een update te geven over mijn eerste week hier in NZ. Waar moet ik beginnen???
Vanaf de avond dat ik aankwam is alles zo snel gegaan, heb nog net de tijd gehad om te ademen :).
Donderdagavond 20/8, rond 20u geloof ik, kwam ik aan in Albany. Hier werd ik gedropt door de taxichauffeur van Stagereizen. Hij had, net als ik, geen idee in welk huis ik moest zijn. Er lag een sleutel voor me klaar in de mailbox. Voor jullie beeldvorming: het is een soort mini woonwijk en rond 18u wordt het donker. Op de gok ben ik op het huis van Carmen afgestapt (zij woonde hier vorig jaar en van haar heb ik een filmpje gekregen waarin zij een rondleiding gaf door het huis, thanks Carmen!). Dit huis staat tegen een steile helling en ik was er van overtuigd dat de voordeur beneden was, vraag me niet waarom. Dus ik met mijn bagage van ongeveer 40kg de trap af. Ik keek er onwijs naar uit om mijn huisgenoten te ontmoeten en was ietwat zenuwachtig. Eenmaal beneden kon ik door het raam zien dat er een griezelig uitziende oude man binnen zat, die de indruk wekte dat er geen douches in het huis aanwezig waren. Nog zenuwachtiger probeerde ik met de sleutel de deur te openen. Wat was ik blij dat ik de deur niet open kreeg! Opgelucht dus weer met de trap naar boven.
Uiteindelijk de voordeur met moeite gevonden, zonder m’n koffers van de steile helling te laten rollen. Deze voordeur ging wel open. Eenmaal binnen zat er een jongen met Delfsblauw schort om: Joey. Hartstikke Hollands dus :). Samen probeerden we de kamer te openen, maar de sleutel bleek helaas niet te passen. Ik stond dus in het verkeerde huis. Helaas voor Joey, want hij zat daar helemaal alleen in een huis voor ongeveer 9 mensen geloof ik.
Eenmaal aangekomen in het juiste huis werd ik super goed ontvangen. Ik kreeg noodles en werd geholpen met van alles en nog wat. Ik ben niet zo’n ervaren noodle eter, dus dat was wat ongemakkelijk vechten met m’n eten. Ik zit in een huis met 3 andere Nederlanders: Wouter, Matthijs en Lizzy. Samen met één Fransman: Jérémy. Hierdoor spreken we dus Engels met elkaar.
De dag erna ben ik naar de oriëntatie van Stagereizen gegaan. Ik ben opgehaald door twee mensen van m’n stage, wat echt onwijs aardig was! We hebben een kort rondje gelopen over de afdeling waar ik kom te zitten. Het lijkt een beetje op een blokhut, maar volgens mij is het erg gezellig.
Na de oriëntatie van Stagereizen ben ik met andere studenten naar het strand van Takapuna gegaan. Mijn eerste NZ strand! Het is zo mooi allemaal hier. Vanaf het strand kijk je uit op een vulkanisch eiland. Veel mensen ontmoet die dag.
Op de eerste vrijdagavond werd er gelijk goed gefeest! Er waren wat mensen uitgenodigd om te komen eten. Dit eindigde in dansen in de woonkamer :).
Deze week ben ik samen met huisgenoten naar Mount Eden gewandeld. Dit is een oude krater met uitzicht op Auckland. Ontzettend mooi om te zien! ’s Avonds hebben we sushi gegeten. Ik heb het al eerder tegen een aantal mensen gezegd: maar de sushi is echt belachelijk goedkoop hier. Helemaal top!
Verder ben ik de afgelopen week met Maureen, wie ik ontmoet heb via Stagereizen, een middag naar Devonport geweest. Hier hebben we gewoon wat langs het strand gelopen en uiteindelijk de ferry naar Auckland genomen om daar vervolgens weer sushi te eten.
Ook heb ik deze week een mini roadtrip gedaan met Jérémy en een Deense jongen. De eerste dag hebben we wat rond gereden en zijn we gestopt bij de Fairy Falls. Even vergeten dat je voor een waterval natuurlijk eerst naar beneden moet, dus dit was een flinke wandeltocht. Maar ontzettend mooi.
Uiteindelijk zijn we gestrand bij Piha beach. Helaas was het weer zo verschrikkelijk slecht dat we het strand bijna niet konden zien, dus we gaan er absoluut nog een keer heen!
Daarna zijn we twee dagen naar the Coromandel gegaan. Wat een mooie omgeving is dit zeg… Zelfs ik ben daar ineens een goede fotograaf, want er valt gewoon niks aan te verpesten.
We sliepen in een hostel. Niet zomaar een hostel, maar een appartement voor ons drieën met een eigen keuken, twee douches en pal aan het strand. En dit alles voor nog geen 15 euro pp. Gelukkig is niet alles duur in NZ :). De vrouw bij de receptie vertelde ons dat er die avond een grote kans was om de melkweg te zien vanaf het strand. We zijn die avond uiteraard vol goede moed naar het strand gerold (want ja, dat kon). Er waren inderdaad veel sterren te zien, maar helaas was de maan te fel om de melkweg te kunnen zien.
De volgende ochtend zijn we naar the Hot Water Beach gereden. Dit is een strand waar je bij eb een kuil kan graven en in een warm stomend bad kan liggen. Omdat het winter is, hebben wij het bij pootje baden gehouden. Op sommige plekken is het zelfs zo heet dat je er niet eens kunt staan. Echt mooi om een keer gedaan te hebben.
Vervolgens zijn we doorgereden naar the Cathedral Cove, een filmset van Narnia. Dit is echt paradijs op aarde… Zo onwijs mooi om daar te lopen. Helaas komen foto’s nooit echt overeen met de werkelijkheid, dus je moet er eigenlijk gewoon zelf heen om het te ervaren!
Hierna zijn we doorgereden naar een soort berg met een 360 ° uitzicht. Ook ontzettend mooi. Begint het al saai te worden?
Op vrijdagavond hebben we het feest van vorige week gewoon weer over gedaan. Het hele huis vol met leuke mensen en gezelligheid :). Terwijl ik dit schrijf komt iedereen één voor één brak de woonkamer binnen en rollen er wat bierflesjes weg. De bedoeling is om vandaag alles op te ruimen en vanavond mijn verjaardag te vieren, maar misschien is het beter om alles gewoon te laten liggen. Dat ik dat ooit zou zeggen…
Ik hoop dat het deze keer niet te langdradig is geworden, maar er was veel te vertellen! Ik probeer m’n blog bij te houden om niet telkens boeken te hoeven schrijven, maar het is afgelopen week te druk geweest met leuke dingen doen.
Het voelt echt als een heerlijke vakantie hier, waardoor ik bijna vergeet dat ik hier eigenlijk naartoe ben gekomen om stage te lopen. Aanstaande maandag begin ik aan m’n stage. Ik kijk ernaar uit, maar het voelt eigenlijk ook wel als iets wat zonde van m’n tijd is. Het wordt leven voor de weekenden en uitkijken naar de zomervakantie.
Nu nog even genieten van m'n laatste vrije dagen :)!

Liefs,
Yvette


Foto's: http://beta.myalbum.com/album/UX0hQFTc8NvR

  • 29 Augustus 2015 - 02:23

    Marcella:

    Lieve yvette,

    Wat fijn om te horen dat je goed ben aangekomen en dat je het
    Naar je zin heb..We zijn net klaar met werken en we hadden het over je en ik zei
    Ik heb nog niks via de mail gehoord en ik stap in mn auto en ik krijg n mail binnen van jou haha! !!
    Heel leuk om te lezen wat je allemaal al heb gedaan vooral blijven doen..
    Nog veel plezier en vooral blijven mailen leuk...
    Groetjes en een dikke kus van marcella
    P.s misschien is t leuk als je annelies ook mail
    info@stammineeke.nl

  • 29 Augustus 2015 - 12:37

    Mandy:

    Hi Yvette,
    Wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet nog van je paar laatste vrije dagen en daarna veel succes bij je stage!

    Groetjes,
    Mandy

  • 29 Augustus 2015 - 13:51

    Mieke Lupker:

    Super allemaal, ik hoop dat je het goed vindt, dat we ook meegenieten van je verhalen.
    We hebben je bloc adres van je moeder gekregen.
    Groetjes en veel plezier.
    Jan en Mieke
    Toulouse

  • 30 Augustus 2015 - 15:42

    Marjan:

    He Yvette,

    Klinkt allemaal super leuk en spannend!
    Ik vind je moedig ,zou je niet nadoen. Vooral dat gezoek naar dat huis...getver!
    Probeerde mijn mailadres toe te voegen aan de mailinglist maar dat lukt mij niet.
    Misschien wil jij dat voor mij doen.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag...Veel plezier!!!

  • 30 Augustus 2015 - 19:12

    Carmen:

    Super grappig om te lezen en te weten waar je precies bent (geweest). Ik herken je gevoelens bij het zien van alles om je heen. Geniet van je tijd, ik ben ontzettend jaloers!

    Liefs, Carmen

    p.s. Graag gedaan natuurlijk. Ik zou je met liefde nu persoonlijk rondleiden over het hele Noordereiland ;)

  • 31 Augustus 2015 - 11:16

    Edwin Kooijman:

    Hoi Yvette,

    Je doet er ook echt alles aan om eens 10uur eerder jarig te zijn dan in NL :-)
    Van middag (14.00 NLT) wordt je alweer 21!! Een hele mooie leeftijd om hele mooie dingen te doen.
    Je bent nu al "stoerder" dan ik, trots op je. Maar ja, mijn moeder kon ook zo goed koken.........
    Succes met je eerste stage dagen. Zal wel zwaar zijn maar je kan het.
    xxx Papa

  • 01 September 2015 - 21:29

    Jan En Mieke:

    Te laat , maar toch nog van harte gefeliciteerd.

  • 08 September 2015 - 10:10

    Ann:

    Zo, dat ziet er allemaal jofel uit. Ben heus niet jaloers hoor :). Probeer zoveel mogelijk te zien en doe alles wat je hart je ingeeft. Anders krijg je spijt als je terug bent. Dus wil je bungeejumpen maar durf je eigenlijk niet .... gewoon doen. Ik hoop dat het lukt met de foto's. Ik gebruikte altijd easyload. Gewoon installeren en aan het werk. En anders weet iemand anders het daar vast wel. Nou, geniet, maak plezier en heel veel nieuwe vrienden. Groetjes, Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Yvette

Reis naar Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 3511

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

Nieuw-Zeeland!

Landen bezocht: